Fotografia produktowa

Posted on
Fotografia produktowa

Podczas wykonywania różnych typów sesji, często zastanawiam się, jak można uchwycić przedmiot fotografowany okiem aparatu. Jak przedstawić dany produkt tak, aby w osobie oglądającej zdjęcia wzbudzić jakieś uczucia. Sesje realizowane z udziałem ludzi są chyba jednymi z łatwiejszych w tym względzie. Spytacie czemu ? Odpowiedź jest prosta.
Z człowiekiem, który jest obiektem fotografowanym łatwo się porozumieć. Możemy się z nim umówić, aby np. uśmiechnął się, skrzywił na twarzy czy wyprostował. Możemy mu przekazać co chcemy osiągnąć pokazując na własnym przykładzie lub na zdjęciu, a on lub ona później musi to tylko powtórzyć, dodając swoją gestykulację i postać. Zapewniam Was czasami jest bardzo trudno ;), mimo takich ułatwień, szczególnie z dziećmi.

Gorzej sprawa się ma ze zwierzętami. Ciężko w tym wypadku mówić o jakichkolwiek przygotowaniach, współpracy i umawianiu się na cokolwiek :). Tutaj czasami pozostaje nam próba użycia jakiś tricków lub smakołyków. Później fotograf musi już wykorzystać swoje umiejętności, czasami w ułamku sekundy pojawi się scena, która zaważy na powodzeniu całej sesji.

A co w temacie fotografii produktowej ? No tutaj pełne pole do popisu ma fotograf. Umawia z zamawiającym, co ma być osiągnięte i tak długo męczy obiekt, aż osiągnie zamierzony cel. Tej fotografii próbowałem chyba najmniej, gdyż nie było na nią w moim wypadku zamówień. Czy tak będzie dalej ? To zależy. Jeśli pojawią się klienci, zapewne podejmę wyzwanie i postaram się zrealizować zamówienie. Jak ja to mówię, kontakt nic nie kosztuje, Zapraszam więc do współpracy. Może razem zrealizujemy coś ponadczasowego.

Powrót do bloga

Powrót do strony głównej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *